Udržitelnost v Kaufland Česká republika
Jako významná nadnárodní společnost a velký zaměstnavatel si uvědomujeme své poslání. Chceme jít ostatním příkladem. Být vždy o krok napřed. Stát v čele společensky odpovědných aktivit a přístupu k udržitelnosti. Tuto povinnost vnímáme jako součást naší filozofie a její naplňování je pro nás naprostou samozřejmostí. I proto se mottem zastřešujícím všechny naše společensky odpovědné aktivity stalo heslo „Rozhodují činy“.
Více o udržitelnosti v Kauflandu najdete zde.
„Úsilí našich zaměstnanců a obchodních partnerů stojí za úspěšnými výsledky posledních let, které z hlediska udržitelnosti považujeme za velmi významné. Učinili jsme zásadní kroky na cestě správným směrem."
Best Practice
Kategorie:
Snižování množství plastového odpadu
Cíl:
Snížit množství plastového odpadu minimálně o 20 % do roku 2025
Plast se osvědčuje jako velmi kvalitní obalový materiál v potravinářství. Nicméně jeho nadměrná produkce škodí životnímu prostředí. Kaufland se proto významně angažuje ve snahách omezovat nutné použití plastu na minimum. Vychází přitom z REset plastové strategie obchodní skupiny Schwarz, jejímž mottem je "Méně plastu - uzavřené cykly". To znamená, že plast se po svém použití nemá stát odpadem, ale znovupoužitelným materiálem. Cílem strategie je výrazně snížit množství plastu použitého ve výrobě i v obchodech a podpora cirkulární ekonomiky.
Fakta
- na konci roku 2019 jsme z prodeje vyřadili veškeré jednorázové plastové nádobí, kelímky či vatové tyčinky a nahradili je ekologickou variantou
- na konci roku 2019 jsme z prodeje vyřadili jednorázové plastové nákupní tašky
- na prodejnách edukujeme zákazníky, aby omezili používání jednorázových sáčků
- zákazníkům v úseku Ovoce/zelenina nabízíme náš nEKOnečný sáček
- zavedenými opatřeními v úseku Ovoce/zelenina ušetříme ročně téměř 100 tun plastu
- jako jediný obchodní řetězec prodáváme celoročně salátové okurky bez plastového obalu
- odstraněním plastového víčka u jogurtů našich privátních značek ušetříme ročně až 9 tun plastu
- zákazníkům zároveň nabízíme nEKOnečné víčko k uzavření jogurtů
- u balené vody naší privátní značky jsme snížili gramáž plastu
Náš obchodní řetězec má přímý vliv na řešení obalových materiálů u produktů našich privátních značek, kde činíme aktivní kroky. Nejsme však schopni přímo ovlivnit přístup našich obchodních partnerů.
Diskuze s obchodními partnery nad udržitelným přístupem v oblasti obalového materiálu.